Goed en slecht nieuws - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Goed en slecht nieuws - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Goed en slecht nieuws

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

21 Maart 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Nog maar 3enhalve maand en ik ben weer te spotten in NL! Maar... Ik ga verder nog niet over mijn vertrek praten! Aankomende vrijdag vlieg ik naar Guatemala. Ik heb net met de jongen gesproken waar ik naartoe ga, John, en de plannen klinken goed! Hij had het over Jungles, Mayatempels in Honduras, warmwaterbronnen en hippieoorden.. Dus dat zal helemaal goed gaan komen! (misschien dat ik per ongeluk verdwaal in de jungle en nooit meer terugkom, maar dat zien we dan wel weer ;) )

Afgelopen weekend was wat betreft het uitgaan wat beter. Het was St. Patricksday (een Ierse feestdag) Veel mensen waren (net als wij idioten op koninginnedag, maar dan in het oranje) in het groen gekleed en liepen met bier over straat.'S avonds was ik niet degene die reed, dus dan is het automatisch al gauw wat beter ;) Na afloop brachten we wat meiden naar huis. 1 van de meiden woont in een gigantisch huis! Niet normaal. Je moet je eerst melden bij een mannetje bij een gate. Het huis beschikt over een paar garagedeuren en ik weet niet precies meer hoe groot het huis was, maar het was mega!
Vorige week zijn we naar een clustermeeting geweest. Deze meeting vond plaats in een huis van een au pair. Ook dit huis was zeer groot. (een bioscoop in de basement en 5 woonkamers ofzo...)

Tijdens deze meeting kwam er een ongeluk ter sprake wat zich ongeveer zo'n 3/4 weken geleden heeft afgespeeld hier in ons cluster. 2 Au Pairs reden na het uitgaan in downtown Chicago naar huis. Doordat het zo glad op de weg was slipte de auto en botste tegen een lantaarnpaal op. De bestuurster kwam er vanaf met wat schrammetjes. De au pair die zich naast haar bevond daarintegen.. is overleden.
De bestuurster was tevens ook in het bezit van een fake ID en had alcohol op. Het alcoholpercentage was niet boven het toegestane percentage, maar omdat de bestuurster minderjarig is en ook nog eens een fake ID gebruikte weten ze nog niet wat ze met haar gaan 'doen'. Of ze gooien haar het land uit (terug naar Brazilie) of ze gooien haar de bak in.
Het overleden meisje was ook afkomstig uit brazilie en werd 20 jaar. Terwijl de begrafenis plaatsvond wist de moeder van het meisje nog nergens van. ( In brazilie vonden er diverse festiviteiten plaats en reisden veel mensen het hele land door. Zo waarschijnlijk ook de moeder. Daardoor kon Au Pair in America geen contact met de moeder opnemen. Ook hebben ze geen andere familieleden van het meisje kunnen traceren.) :(
Ik heb geen idee of de moeder het 'nieuws' inmiddels vernomen heeft.
Door dit incident werden alle au pairs stil. En nemen we het door ons zogenoemde belachelijke advies de volgende keer misschien wel aan om niet door de sneeuw heen te rijden.

Aankomende hoogtepuntjes:

Maart: Guatemala 8 dagen! ( en Denise zien voor 1 nacht..)
April: Eva komt bij mij langs!
Mei: Ruud Mater, beter bekend als mijn vader, komt langs en we vertrekken samen voor 3 dagen naar NY!


Liefs,
Do

  • 21 Maart 2007 - 01:18

    Hybris!:

    Jéé, dat Al Capone begraven ligt in Chicago...tsss!

  • 21 Maart 2007 - 01:19

    Denise:

    Gaan we gezellig in NewYork afspreken, dat is toch eigenlijk ook wel heeel grappig als je erbij nadenkt.. nou zie je vrijdag moppie!
    Enne.. had je nog gebeld vanavond? ben net thuis nm...
    Nou anders bellen we morgen overdag misschien wel ffies?

  • 21 Maart 2007 - 11:03

    Evenizzle_:

    Eva..
    Wie is Eva?

    :D

  • 21 Maart 2007 - 22:16

    Anouk:

    Jeetje wat een verhaal:( Niet leuk om te horen! Wel leuk om te horen dat verder alles goed gaat en je richting de jungle gaat (pas op voor wilde apen! en losliggende bananenschillen;))
    Liefs

  • 23 Maart 2007 - 22:17

    Sylvia Willemsen:

    Hoi Dominique,

    Ik ben zo vrij geweest om even op je site te kijken. Echt gaaf joh...wat je daar allemaal meemaakt. Je ziet er heel gelukkig en mooi uit! Ik heb dit adres van R.J.M. beter bekend als J.V. Nog veel plezier daar.

    Groetjes,
    Sylvia

  • 26 Maart 2007 - 20:05

    Pap:

    ..alleen als je tijd. gelegenheid en zin hebt zou het prettig zijn dat je even iets van je laat horen...kusssss.

  • 01 April 2007 - 20:17

    Annemarie:

    hej do, ik hoor van mama dat je net een weekje weg bent geweest.Dat zal wel een mooie ervaring zijn geweest. Weer veilig in america en natuurlijk vol aan de het werk.zal wel ff wennen zijn.Ik vind je verslagen altijd leuk om te lezen en wacht graag de volgende af. hey wijffie het ga je goed.
    Grtn kusjes Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 42713

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: