The City that never sleeps - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu The City that never sleeps - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

The City that never sleeps

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

24 Mei 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Vorige week woensdag weer richting het vliegveld. Terminal 5. Dit keer zag ik geen blond of rood koppie boven de mensenmassa uitsteken maar een grijze. ( ;) )
Mijn vader had zijn voeten op Amerikaanse bodem gezet. (So America.. brace yourself!)
Na 10 minuten mij aangestaard te hebben konden we eindelijk richting Elmhurst.

De eerste 3 dagen verbleven we in Illinois. Ik heb m'n vaderlief meegenomen naar wat 'spectaculaire' bezienswaardigheden zoals 'the Bean' en Navi Pier. Dat vinden die toeristen altijd leuk. De camera heeft ook geen moment rust! Na 3 inspannende dagen vertrokken we op zaterdag ochtend naar de stad die nooit slaapt. New York.

Eenmaal aangekomen in de metropool Manhattan met zijn ruime 1,5 miljoen inwoners merk je al snel een verschil tussen New York en Chicago. En niet zozeer alleen de stad verschilt, maar ook de mensen. Over het algemeen genomen zijn Amerikanen wel gehaast, maar in New York komt de uitspraak 'Time is money' goed tot zijn recht. Taxi's scheuren overal doorheen (ookal past het niet) mensen lopen tegen je aan en voor je voeten en zwervers hebben (bij wijze van spreken) geeneens tijd om te bedelen en trekken het geld bijna uit je handen.

Ons hotel bevond zich op 43rd street. *Right next to Times Square!* Heel gaaf! We hebben veel rondgelopen dit weekend. En dit keer heb ik eens goed de toerist uitgehangen. We zijn naar Central Park geweest en hebben een rustgevende wandeling gemaakt ;) We zijn wezen shoppen op Broadway en Times Square. We zijn naar Soho, Little Italy en China town geweest. (Soho en Little Italy.. super leuk!!) We zijn ook naar het so-called financiele hart Wall street geweest en het vrijheidsbeeld en Ground Zero. Allemaal erg indrukwekkend!

Normaal word ik wakker en wanneer ik dan uit mijn raam kijk zie ik een boom (of 2 ) staan. Nu open je de gordijnen en kijk je uit op Times Square. :D
In New York is zoveel te beleven en ik heb nog lang niet alles gezien, daar ben ik van overtuigd. Dus nog maar een keertje terug, maar voorlopig blijf ik in Chicago.

New York Thru my eyes:

Busy/overwelming/crowded/f*ck*ng awesome/Bizarre/impressive/Fun

-Dad..thanks for the great time!!-

Love,
Do

  • 25 Mei 2007 - 10:06

    Annemarie:

    hey Do,
    Leuk dat je fijne dagen hebt gehad met je pa.Ziet er allemaal goed uit.Wist niet dat mater zo´n wereldwijde naam was.Hahaha Zo zie je maar weer de maters strijken overal neer.Ga je goed. xxxxxxx

  • 25 Mei 2007 - 12:19

    Jorien:

    Mater rules....;)Ha ha ha!
    Fijne weken nog Dominique!
    Lfs xx Jorien

  • 26 Mei 2007 - 14:56

    John:

    Yo Do de Gringa!

    Het was dus allemaal erg 'impressive'! Was je vader ook erg onder de indruk?

    Anyways, je ziet er vast erg tegenop om Chicago binnekort te verruilen voor het immer bruisende Veenendaal ;) Ik ben het inmiddels alweer flink zat!

    Dus blijf die laatste weken leuke dingen doen en berichten posten op je site!

    Kussie! Adiosssss...

    John


  • 27 Mei 2007 - 11:39

    Andrea:

    Da dad praat nog steeds met Amerikaans accent... Hij heeft genoten. Blij dat het zo top was. See you! En geniet van the time left...

  • 30 Mei 2007 - 21:18

    Mister Bean:

    Óók voor mij was het een geweldig weekend zeker temeer dat ik mijn dochter in de armen kon nemen (geweldig en fijn) want dat is toch wel iets waar je aan denkt als je een paar uur onderweg bent.
    Drie zeer leuke dagen beleefd in Elmhurst en Chicago bij een lieve dochter en een fijn gezin, zaterdag idd naar NYC en dan in het hart van Manhatten, klein min puntje: Do kon aan het eind van de dag maar twee kleine zinnetjes uitkramen...Time to gohòò, time for sushi!.. Maar dat mocht de pret niet drukken. Maandagavond moest zij vertrekken en ik had nog een avond voor de boeg en dan is dat toch anders ( lees ongezellig) maar dinsdag rond twaalf moest ook ik eraan geloven...dus weer op naar ons gezellig maar kleine landje.
    Na vijftien uur zitten weer terug en kijk met veel plezier terug op deze trip.

    liefs Bean.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 42661

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: