2 weggesleepte feestjes - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu 2 weggesleepte feestjes - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

2 weggesleepte feestjes

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

11 Maart 2007 | Verenigde Staten, Chicago

De lente is in aantocht! Weather.com geeft aan dat de temperatuur maar liefst naar de 17 graden celcius stijgt! Eindelijk! Ik kan geen sneeuw meer zien of kou voelen.
Doordat het zo koud is besluiten we elk weekend maar binnen te blijven, films te kijken en vroeg naar bed te gaan. Maar daar is verandering in aan het komen.

Vorige week vrijdag besloten we naar een club te gaan. Zo gezegd zo gedaan.. éénmaal aangekomen zagen we politie voor de deur staan. Niet heel erg spannend opzich, maar aangezien Amanda mijn Nederlandse ID gebruikt omdat ze nog geen 21 is werd ze nerveus en besloten we een andere club op te zoeken.
Ik reed en we hadden besloten om in de auto te slapen als ik sterretjes zou zien aan het einde van de avond. Ik liet Amanda en Julia eerst uit de auto stappen zodat zij vast naar binnen konden gaan. (Het valt anders een beetje op als er tegelijkertijd 2 Dominique's binnen stappen ;) ) Ik parkeerde de auto netjes en stapte toen zelf uit. Vervolgens hoor ik de parkeerwachter naar me schreeuwen: 'Hey Girl!' Ik draai me om en hij begint me voor van alles en nog wat uit te maken omdat ik naar zijn mening bierflessen uit de auto zou hebben gegooid :S! Ik besloot om met hem in discussie te gaan.. (aangezien er niets van zijn verhaal klopte) Dat was niet zo'n bijster goed plan.... Gelukkig kwam er net een jongen aan lopen die mij mee naar binnen nam. Eenmaal binnen aangekomen kwam ik erachter dat mijn amerikaanse rijbewijs nog in de tas van Julia zat! Dus ik roep Julia en vraag om mijn rijbewijs. Niks aan de hand en we lopen naar binnen. Amanda was nergens meer te bekennen! Whatever.. we besluiten om wat friet te kopen. Terwijl we die lekkere gele frieten naar binnen werken verstrijkt de tijd. 20 minuten later.. nog steeds geen Amanda. Nou ja.. dan toch maar eens gaan kijken! haha..
Ik loop naar buiten en zie Amanda aankomen lopen. Huilend. Ik vraag rustig wat er aan de hand is. Het enige wat ze zei was: 'We need to go, now!' Dus ik Julia gehaald. Niet wetende wat er gaande was. Weer bij de deur aangekomen houd de uitsmijter me tegen en zegt dat mijn blonde vriendin een fake ID gebruikt. En vervolgens vraagt hij wie de persoon op de foto is. Ik kijk hem recht aan en zeg dat ik geen idee heb wie dat zou kunnen zijn. Hij liet ons gaan en nam mijn ID in beslag. Later die week heb ik mijn ID teruggehaald en ze maakten er verder geen probleem van. Gelukkig. (Wat er nou gebeurd was? Amanda kon ons niet meer vinden en zag het al helemaal voor zich! Ik en Julia opgepakt omdat zij mijn ID gebruikte! Dus toen is ze zichzelf aan gaan geven.. :S)

Afgelopen zaterdag was het erg lekker weer en besloten we om te gaan skaten langs Lake Michigan. De zon scheen volop en met een ijsje in ons hand waren we zo blij als kinderen ;). We maakten wat foto's en toen kwamen er een paar mensen op ons af en vroegen of Amanda en ik samen op de foto wilden. Dan zouden zij die foto wel maken. We raakten wat aan de praat en voordat we het wisten stonden we 's avonds bij ze voor de deur omdat ze een feest gaven. Het was een supergroot appartement in Wicker Park. Amanda reed dit keer zodat ik dit keer 'wat' zou kunnen drinken. Het feest was echt supergezellig. Wederom veel nieuwe mensen leren kennen. Rond een uurtje of 4 besloten we maar richting huis te rijden (aangezien we geen zin hadden tussen bierflessen en dronken Amerikanen te slapen) We lopen richting de plaats waar we geparkeerd hadden.. we kijken rond.. wrijven nog eens in onze ogen.. auto weg! Toevallig reed er net een politieauto voorbij (nou ja..toevallig..) die kon ons vertellen dat onze auto waarschijnlijk was weggesleept ivm DE SNEEUWREGEL! Vanaf Decemeber tot en met April mag je niet op de weg waar wij geparkeerd hadden parkeren. (Alleen zetten ze er maar 2 borden neer, 50 meter verderop) Wij een taxi genomen naar de plek waar ze alle auto's verzamelen van onschuldige mensen. En omdat Amanda geen Illinois rijbewijs heeft en de auto niet op haar naam staat moesten we haar hostdad bellen om half 5 midden in de nacht. We hebben 3 uur gewacht voordat we weer in de auto richting huis zaten. 3 uur in een hok met 30 andere dronken, kwade en rare figuren. In dat hok was geen verwarming en er waren geen stoelen. Ja, er was 1 stoel en die had ik weten te bemachtigen en daardoor kreeg ik al die vrouwen op m'n dak met hoge hakken aan. Een gezeik van jewelste dat ze zo'n pijn in hun voeten hadden en graag even wilden zitten. Maarja.. echt niet dat iemand 'mijn' stoel kreeg! Wie weet hoe lang we er nog moesten zitten!? Dus ik hield m'n pootje stijf en bleef lekker zitten. Een gegrom om me heen 2 uur lang, maar ik heb het overleefd. ALLEBEI hebben we het overleefd. Om 7 uur vanochtend waren we thuis en kropen we ons veilige warme bedje in.

Ik ben benieuwd wat ons volgende avontuur wordt!

Kus,
Do

  • 12 Maart 2007 - 03:13

    Lieke:

    Hey,

    lekkere verhalen!! Gaat goed dus!!

    Spreek je wel weer
    x

  • 12 Maart 2007 - 12:07

    Denise:

    Pff wat een verhaal zeg!!!
    Hier is het trouwens iets van 24 graden echt zoooo lekker.. Zie nu de today show.. Hoor ik opeens die commentator zeggen: Hey there are people from Holland.. zie je die domme hollanders in beeld helemaal in het orange gekleed natuurlijk..en jaja, ze hadden stroopwafels bij zich ;-)
    Nou dootje.. spreek je later weer!

  • 12 Maart 2007 - 15:28

    Sophia:

    Hoi lieve Do

    Spannend verhaal lees ik,ik dacht dat ff uitgaan leuk zou zijn maar als ik dit lees ben ik ook blij dat je weer veilig "thuis" bent beland.Het weer hier is ook lekker het is 15 graden en erg zonnig.We hebben al even in de tuin gezeten.

    Dikke KUS van thuis ben blij als je weer veilig hier bent maar ja nog ff wachten.

  • 14 Maart 2007 - 10:44

    Evenizzle:

    Joehoeeeee
    Nog anderhalve maand!
    En de zon gaat alvast voor mij op!! ;)

  • 20 Maart 2007 - 23:56

    Hybris:

    Dus binnen afzienbare tijd een drankje doen...lees grappig!

  • 21 Maart 2007 - 00:02

    Do__:

    @ Hybris...

    Dad.. I know it's you...

  • 25 Maart 2007 - 12:30

    Gerard, Antoinette T:

    Trudy is er ook bij. Ha die Dom.,

    hoe gaat het daar ??? is het de moeite om bij je langs te komen in november 2007 ??

    Gaat alles goed, met ons wel...!

    Tot horens,
    gerard.heuvelman@planet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 42661

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: