Nederland - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Nederland

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

28 December 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Vorige week boekte ik 'per ongeluk' ;) een ticket naar Nederland, en een week later was ik op schiphol. Niemand (bijna niemand) wist dat ik naar Nederland zou komen voor 5 dagen, en opzich was het wel een geslaagde actie. half 7 's ochtends (Nederlandse tijd) kwam ik aan op Schiphol. Taxichauffeur Evanita kwam net aanrijden, en na een innige omhelzing reden we richting Veenendaal.

Nu ben ik natuurlijk niet echt een hele lange tijd uit Nederland weggeweest, maar lang genoeg om de kleine verschillen op te merken. Het viel me vooral op dat alles zo klein is vergeleken met Amerika. De auto's en vooral de huizen zijn een stukje kleiner. Toen we Veenendaal binnenreden kreeg ik wel een heel apart gevoel, ik kan het niet echt omschrijven. Ik kon niet wachten om iedereen weer te zien! :)
Toen we aanbelden bij mijn huisje op de Aardbeivlinderstraat deed Dik, mijn stiefvader, open. Hij wreef 3 keer in zijn ogen om te kijken of ik het wel echt was! en toen m'n moeder mijn stem hoorde kwam ze naar beneden gevlogen! Daarna ben ik langs de rest van mijn familie gegaan, en iedereen was verbaasd. De eerste dag was heel vreemd om terug te zijn, maar de tweede dag leek het al net alsof ik nooit weg ben geweest. Dit was voor mij alleen maar een bevestiging dat alles in principe ook echt stil lijkt te staan.
Ook het uitgaansleven in Veenendaal was natuurlijk nog precies hetzelfde, maar het was leuk om wat bekende gezichten te zien. Ik kreeg zelfs een opmerking van: He! ben je al terug van vakantie... ! :) Heb in de tijd dat ik terug was echt superveel frikadellen gegeten, want die mis ik wel ;) En ook had ik nog even tijd om langs de Aladin te fietsen voor een broodje kaas met knoflooksaus!

Vanmorgen zat ik weer in het vliegtuig richting Chicago en morgen komt een vriendin uit Nederland langs. De tijd is omgevlogen. Kerst is maar gewoon kerst, maar het is leuk om het toch gewoon met vrienden en familie te 'vieren'. Ik ga mijn laatste 6 maandjes hier afmaken, met plezier, want voordat ik het weet loop ik weer in Nederland! Hoop dat jullie allemaal een goede kerst gehad hebben. Nu op naar Oud en Nieuw!

Liefs,
Do

  • 28 December 2006 - 11:58

    Evanizzle:

    Het was kort, maar krachtig ;)
    En ook heeeuuuuul leuk :D
    Gelukkig vliegen 6 maanden zo voorbij joh ;)
    Veel plezier met pris!
    kuskus

  • 28 December 2006 - 12:16

    Ruud:

    Fijn dat je weer heelhuids in Chicago bent aangekomen. Jouw bliksem bezoek in Veenendaal heeft ons allen goed gedaan en vooral mij, vijf dagen zijn om voordat je het beseft maar blij dat ik gezien heb! Ik hoop dat je nog een paar leuke vrije dagen met jouw vriendin zult hebben en ik wens iedereen een knallend uiteinde en een spetterend begin van 2007! Een hele dikke zoen van mij...SMAK!!
    Pa.

  • 28 December 2006 - 22:44

    Denise:

    Hey Do!
    Ik zit nu in NewYork, wou dat jij er ook was. Echt helemaal geweldig..bel me op mn mobiel als je dit leest ok?
    Dikke kus D.

  • 03 Januari 2007 - 11:21

    Sophia:

    Hoi lieve dochter,we waren inderdaad verrast met jouw komst een mooier kerstkado konden we niet krijgen ondanks je mooie presentjes jij was het mooiste presentje. Je gewoon even kunnen vasthouden en je knuffelen was heerlijk ook al hebben we je niet veel gezien druk druk druk. Is begrijpelijk als je er maar even bent.Het was toch wel weer moeilijk je te laten gaan ondanks het feit dat we weten dat je het goed gaat.Maar ach ja zo zijn moeders nou eenmaal die willen hun grootste en belangrijkste goed bij zich houden.Nou dikke kus van ons thuis en Chester die snapt niet waar je nou weer gebleven bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 42712

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: