Lachen, Kalkoen en dansen maar! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Lachen, Kalkoen en dansen maar! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Lachen, Kalkoen en dansen maar!

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

25 November 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Een week geleden zijn Yvonne en ik naar een voorstelling van Theo Maassen geweest. We kwamen terecht in een klein zaaltje en er waren zo ongeveer 150 andere nederlanders. Het was een apart volkje opzich, maar wel erg gezellig! Erg gelachen tijdens zijn voorstelling en na afloop heeft Theo nog een wijntje met ons meegdronken... of nou ja..wij eigenlijk met hem. ;)

Afgelopen donderdag was een grote dag voor de amerikanen, het was Thanksgiving! En omdat ik nu toch in Amerika 'woon' besloot ik om met de kudde mee te doen. Nette kleertjes aan, auto gewassen en op naar de familie in Naperville! Tijdens Thanksgiving draait het erom dat je toont dat je dankbaar bent voor je vrienden en familie.. en voor wat je hebt. Ook is het een traditie om kalkoen te eten op deze dag. Iedereen had ook wat zelfgemaakt eten meegenomen, en drank, dus niemand kwam ook maar iets tekort. De middag naderde, dus dat betekende dat de kalkoen elk moment aangesneden zou worden. En toen dat gebeurd was viel ik natuurlijk meteen aan! Op naar die schaal met kalkoen om mijn maag tevreden te stellen. De vork met het stuk kalkoen eraan ging richting mijn mond, totdat Yvonne me tegenhield en zei dat we eerst gingen bidden... *Ik schaamde me diep* :D, gelukkig had (denk ik) niemand het gezien. De familie is echt heel erg aardig, er waren ook wat mensen van mijn leeftijd, dus dat was ook wel gezellig. Het was leuk om Thanksgiving een keer mee te maken. En onze buikjes waren goed gevuld! ;)

Het is hier nu 1 uur 's middags, zaterdag. Gisterenavond zijn we naar een feestje geweest. Priscila's vrienden uit Brazilie gaven een feestje en ze vroeg of ik ook mee wilde. Uiteindelijk gingen we met 6 meiden, en 1 jongen.. de chauffeur richting het feest. Toen we de deur openden van het huis waar het feest gegeven werd was het wel even slikken, want Amanda en ik waren de enige 2 blanken. Maargoed, hoofd omhoog borst vooruit en daar gingen we. De rest van de mensen kwam uit Brazilie, Costa Rica of Puerto Rico. De vrouw des huizes had 2 'bandjes' ingehuurd. De eerste begon te spelen. Het leek net of we in Brazilie terecht waren gekomen. Er waren ook een paar danseressen ingehuurd, ze hadden zelfs een agent bij zich hij zorgde ervoor dat ze niets zou overkomen. Die agent was ook blank en liep stijf rond in zijn driedelig pak, er kon zelfs geen lachje van af. Toen die meiden begonnen te dansen begon iedereen te dansen. Niet zoals wij dansen in Nederland, met 1 been op en neer gaand en ons hoofd schuddend.. nee.. deze mensen bewegen bijna alles. Iedereen op dit feest kon supergoed dansen. Daar sta je dan als stijve nederlander! Toen pakte de gastvrouw mijn hand vast en begon op me in te praten: luister naar de muziek en kijk naar mijn voeten! En ja hoor, daar gingen m'n heupjes. Ok, ik was nog lang niet zo goed als de rest was, maar ik bewoog! Toen de andere band begon te spelen voelde ik me toch wat meer op mijn gemak. Dit was toch meer Dance muziek. Toen ik bijna aan het eind van het feest naar die Agent keek, zag ik zelfs zijn voetjes bewegen en een soort van glimlach op zijn gezicht. Het was een feestje wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt, maar het was echt onwijs gezellig. Op zo'n avond zie je ook goed de cultuurverschillen, echt super leuk!

Nu, op naar de kerst. Scot is met de kinderen nu ons huis aan het versieren voor kerst. De winkelcentra zijn al versierd en al die gekke Amerikanen zijn al volop aan het kerstshoppen. Ik hoorde dat zelfs sommige mensen hier een lening afsluiten om kerstinkopen te kunnen doen, bizar. En volgende week gaat het misschien al wel echt sneeuwen! Ik en m'n slee zijn er klaar voor!

Kus,
Do

  • 25 November 2006 - 22:20

    De In ATL!:

    Hey Do!
    Klint gezellig hoor dat feestje..! Hier is het dus ook al volop kerstversiering en liedjes op de radio maar dat kerstgevoel mis ik nog steeds, het is hier namelijk iets van 23 graden buiten! Vandaag heerlijk in het zonnetje in het park gelegen, echt raar hoor!! Maarja, hebben we dat ook weer es meegemaakt toch?
    oke.. spreek je snel weer gepie!

    Dikke kus Hepie :-)

  • 26 November 2006 - 09:49

    J.c.van Schoonhoven:

    Hallo Dominique,leuk om weer eens je verslag te lezen want ik zit altijd te kijken of je weer nieuws hebt.
    Fijn dat het nog steeds goed gaat met je en ja,..je doet wel heel wat nieuwe ervaringen op he?
    Wij wensen je het allerbeste en kijken uit naar je volgende bericht.
    Je schrijft wel professioneel hoor...erg leuk.
    Groeten en kus van oma en mij.

  • 27 November 2006 - 07:56

    Evenizzle:

    Chicky wat klinkt het allemaal gezellig ;)
    Lekker feestje gehad dus.
    Smaakte de kalkoen ook een beetje?
    Vast wel he :)


    kussies

  • 27 November 2006 - 12:40

    Sophia:

    Hoi Dominique

    Leuk om weer eens van jouw
    schrijfkunst te genieten en de foto's je maakt het altijd erg leuk ben trots op je hoor, maar we blijven je verschrikkelijk missen.

    Dikke kusss van thuis.

  • 29 November 2006 - 21:42

    Eric:

    Hoi lieverd,
    leuk al die foto"s en zo te zien vermaak jij je priema!
    Liefs Eric

  • 08 December 2006 - 17:04

    Frans En Anke:

    Hoi Dominique! Hier een groetje van ons uit een regenachtig Veenendaal. We kwam onlangs je moeder en Dik en Maurice tegen en hoorden dat je in Chigago zat. Ver weg hoor! Wat leuk zeg en wat een leuke site en volgens ons vermaak je je daar uitstekend. Ziet er goed uit! Heel veel geluk en plezier en hartelijke groetjes van ons!

  • 15 December 2006 - 12:21

    De Maasjes, V'daal:

    Hey Do, leuk dat we je kerstkaartje kregen. Kunnen we op de site kijken, wisten we niet. Dus we moeten alles nog even lezen. Het is hier druk voor de kerst zoals altijd. Fijne Feestdagen. We blijven je volgen, leuke foto's.
    Groetjes van Dick Trudy Manon Denise en Esmee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 42714

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: