Stop!.... Police! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Stop!.... Police! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Stop!.... Police!

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

03 November 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Op donderdag haal ik de kinderen altijd op van school en rij met ze naar Naperville om ze daar naar Nederlandse school te brengen.
Het zonnetje scheen lekker, verwarming aan in de auto, gezellig muziekje.. en daar gingen we.
Na ongeveer 10 minuten onderweg te zijn komt er een politiewagen achter me rijden met zijn zwaailichten aan. Ik reed netjes, niet te hard, niet te zacht.. niet in het midden van de weg.. dus ik denk dat zal vast niet voor mij zijn.. Ik kijk nog een keer in mijn achteruitkijkspiegel en zie dat hij ga-aan-de-kant-van-de-weg-staan gebaren maakt. Nou, vooruit maar dan....
De politie stapt uit, klopt op mn raampje en vraagt om mijn rijbewijs en papieren. Ik had netjes alles bij me, dus niks aan het handje.. (dacht ik) :)

Het was een jong politiemannetje, een jaar of 25. Hij had vrouwelijke trekjes en z'n naam was ook nog eens Joyce :D... Na mijn Nederlandse rijbewijs grondig bekeken te hebben zegt hij: wat is dit? Dus ik vertellen dat ik uit Nederland kom en dat dit mijn Nederlandse rijbewijs is.
Het eerste wat hij vervolgens zegt is: I am gonna arrest you! I am gonna arrest you!
Ik had de kinderen achterin de auto, dus die schrokken zich rot, net als ikzelf! Dus ik leg aan die man/jongen uit dat je als 'visitor' van de u.s.a. 6 maanden met je buitenlandse rijbewijs mag rijden, maar hij wist zeker dat dat nooit het geval kon zijn! En daarnaast was mijn kentekenregistratie ook nog eens verlopen en dat ging ons 75 dollar kosten!
Hij keek nog eens in mijn rijbewijs.

(pas ben ik wezen winkelen en kregen we een proefmonster van een geurtje mee, die had ik voorin mijn rijbewijs gestopt, daarop stond Dior)

O, zegt hij vervolgens, woon je in Dior? Ik begon hem bijna uit te lachen. Hoe wijs ben je dan als Amerikaanse politie? Toen ik dacht dat het niet gekker kon worden kwam hij met nog 2 opmerkingen, de eerste was: You speak German in your country right? eh.. No, dutch sir... de tweede was: Well, you drive on the other side of the road right? eh.. No, sir.. I live in The Netherlands not in England... :D
Vervolgens laat hij zijn partner komen omdat hij er zelf niet helemaal uit kan komen. Ik bel Scot op, vertel het verhaal en hij besluit om onze kant even op te komen, want ze verboden me om verder te rijden zonder 'legaal' rijbewijs. Na een half uur klopt het politiejongentje weer op mijn raam en komt met de mededeling dat hij helemaal verkeerd zat en dat ik gewoon door mag rijden... Hij vroeg aan me of ik Scot af wilde bellen, want hij had geen zin in een discussie... Maar achter me hoorde ik de Porsche van Scot al aan komen rijden.. gelukkig dacht ik... gered uit de handen van deze zogenaamde politiemannetjes! Ze vertelden dat ze fout zaten en dat hij alleen de boete van 75 dollar moest voldoen. Zo gezegd zo gedaan.... en we vervolgden onze weg naar Naperville, muziekje op, verwarming weer aan, alleen de zon was al ondergegaan...

X,
Do

  • 03 November 2006 - 15:42

    De:

    Hahaha.. wat een verhaal! Maarre.. jong politiemannetje van 25 die Joyce heet.. lekker ding? hahahaha... HMZ.. Verder alles goed met je? ;-)

  • 03 November 2006 - 18:38

    Anouk:

    Haha, ik lach dubbel. Volg je verhaaltjes dus nog steeds en moet zeggen dat het allemaal goed klinkt:)
    Wat een lekkere (amerikaanse) actie ook weer van die 'politie-lui' hoe goed ken je je eigen land en je eigen wet?;)
    Voel je je al helemaal thuis daar, of mis je Nederland toch ook wel n beetje?
    Liefs.

  • 03 November 2006 - 18:39

    Anouk:

    lach moet zijn lag natuurlijk:S wilde eerst iets typen met lachen hahaha:D

  • 05 November 2006 - 12:13

    Eve:

    Haha wat een dieren zeg!
    Had je ze uiteindelijk mooi tuk. :respect:
    Maar dat was wel ff zweten zeker, je zag jezelf al zitten in een mooi zwart/wit gestreept shirtje. hehe. Ik ook!

    Op naar het volgende avontuur ;)

  • 05 November 2006 - 18:02

    Sophia:

    ja je maakt wat mee he?
    wat een knuppel lekker even laten zien dat hij misschien wel het goede pakje aan had,wel ff zweten en dan die arme kids die dachten do in jail.stuur hem volgende keer maar ff naar je moedertje kunnen we hem misschien nog wat leren
    we lopen hier echt niet alleen maar op houten klompen(grapje)!!!!

    kusss van thuis

  • 05 November 2006 - 20:45

    Annemarie:

    hey wijffie,

    FF niks van me laten horen daarvoor mijn nederige excuus. Alles goed met je???? na het avontuur met je ma ga je zo een ander wat minder avontuur in. Wat een geit van een politieagent. Ga je veel stappen in the states???? Hier is de herfst aangebroken alles wordt goud aan de bomen en de wind is af en toe behoorlijk hard.FF wennen waren zeer verwend met het warme weer. Voor de rest gaat het bij ons oke, Allebei the kids een lover dus zie ik ze steeds minder. Hoort erbij wel leuk voor ze.laat gauw weer iets van me horen. See you en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 November 2006 - 20:18

    Henri:

    nou hier dan een berichie uit het pitoreske v'daal(whaha).Alles goed met je??Ik hoor zo af en toe van je ma hoe het met je gaat en dat zit wel goed volgens mij.:P.Leuk karretje heb je trouwens,kun je um niet meenemen hierheen:D kan ik ook een keer de blits uithangen haha.Nou voor de rest spiek ik hier af en toe om te kijken hoe het met je gaat;)en ook ff naar de foto's.Maar de dames zijn te jong voor me op de foto's whaha.Do voor de rest daaro veel plezier en geluk en maak er wat van !!;) groetjes en drie heerlijke kussen(K)van mij.doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 42715

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: