Een gewone dag - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Een gewone dag - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Een gewone dag

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

08 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Maandag is pas de grote dag. Althans een grote dag voor amerikanen... Dan bereik ik (vol trots :) ) de leeftijd van maar liefst 21! En omdat mijn verjaardag op een maandag valt, en mijn moeder deze kant uit komt, hebben mijn au pair vriendinnetjes gister een feestje voor mij gegeven. De hele avond werd voor mij drank besteld, ookal wilde ik niet meer.. ik moest doordrinken anders zou ik ze natuurlijk beledigen ;) Dus ik dronk, en dronk... en elk uurtje kruip ik steeds dichter naar de 21 jaar toe...

Maar om het eens even een keer niet over feesten of alleen maar vrije tijd te hebben, ga ik jullie eens een beetje wijsmaken hoe een doordeweekse dag voor mij eruit ziet.

Om stipt kwart voor zeven rol ik mijn lekkere warme bedje uit om de kindjes wakker te maken en in bad te doen. Izzy maak ik altijd als eerste wakker, want Luca ligt graag nog even lekker uit te rekken in bed.. Nadat ze allebei lekker fris en aangekleed zijn maak ik een ontbijtje voor ze (en soms lunch voor mee naar school) Om precies twee minuten over acht staat de schoolbus voor de deur en stappen de kinderen in en zie ik ze om drie uur weer thuis. Zodra de kinderen de deur uit zijn trek ik mijn sportoutfit aan en rij ik naar de sportschool. Daar verblijf ik dan een uurtje en douche me snel en ga naar school. De rit naar school is langer dan de les, en waarschijnlijk krijg ik het spaans dit jaar niet onder de knie, maar ik gooi het bijltje er nog niet bij neer... rond half 2 ben ik weer thuis en doe ik de was en de kleine dingetjes die even gedaan moeten worden in het huis... En dan komen de kids weer thuis. Natuurlijk vol energie ;) en dan moeten ze aan hun meegebrachte huiswerk beginnen. Izzy is een hele slimme meid en is altijd zo klaar met haar huiswerk en begeeft zich dan naar buiten om met de andere kids te spelen. Luca is ook een vreselijk lief en slim kind, maar hij is snel afgeleid en daarom zit hij soms wel 2 uur met zijn huiswerk. Dan is het 6 uur en zit (officiel) mijn duty erop. Op donderdags haal ik de kinderen op van school en rijden we naar Naperville. Daar hebben ze twee en half uur Nederlandse les. Het is ruim driekwartier rijden, en het is dus altijd een lang dagje. Wat ik in die twee uur doe? Ik verslijt mijn tijd met thee drinken, chocolade koekjes eten en lezen. Nadat ik de kinderen van nederlandse school opgehaald heb rijden we door naar de Mac Donals, daar maken ze hun huiswerk en dan rijden we naar huis. Ik ben echt gek op deze kindjes geworden.... *zucht*

Ik heb in het kort even geprobeerd om jullie een impressie te geven hoe een doordeweekse dag voor mij eruit ziet.
Ik ga me nu voorbereiden op een leuke week met mijn moedertje...

Liefs,
Do__

  • 08 Oktober 2006 - 14:51

    Zussie.. :- ):

    Hey zo'n sjaal heb ik ook! ;-)
    Nou, maarre.. heb je al een outfit bedacht? Kennen wel als dracula gaan ofzo...lekker scary.. zag een paar creepy maskers bij de one dollar shop.. hahaha.. lekker goedkoop!
    Veel plezier met je moeder!!!

  • 08 Oktober 2006 - 16:37

    Evenizzle_:

    Do je hebt het er maar druk mee. Wanneer ben je eigenlijk naar die Cubs game geweest? Heb ik niets van meegekregen (of is het langs me heen gegaan? Zou goed kunnen mij kennende ;))
    Heel veel plezier deze week me ja ma, hoop dat onze kado'tjes trouwens ook goed aankomen :)

    Byebye
    Kus

  • 09 Oktober 2006 - 12:19

    Annemarie:

    Er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat zijn wij. Do van harte met je verjaardag. Ga lekker genieten met je mams. Heb je mijn kado al ontvangen? Heb je iets om je kamer op te pimpen van onze fotomodel Chester. Wat je niet voor mekaar krijgt met een krulkoekje. Alles mag. Dikke dikke zoen voor jou en Goofy. Had dik al gebeld gister om een taartje te komen eten. Have a nice day en proost op ons!!!!! Veel kusjes en knuffels vanuit t zonnige Veen. Annemarie

  • 09 Oktober 2006 - 15:43

    Yvonne:

    Ha die Malle Do,

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag! Eindelijk!!! Veel plezier met je moeder. Dikke kus Yvonne

  • 10 Oktober 2006 - 04:25

    Do__:

    Hey Annemarie!

    Thanks voor die lijstjes! Errug leuk! Ik wilde jou ook nog ff feliciteren, maar ik heb je emailadres niet.. dus mocht je dit berichtje lezen.. laat je emailadres dan even achter!

    xxx Do

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 42717

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: