Lachend in de regen - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Lachend in de regen - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Lachend in de regen

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

19 September 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Alweer 2 weken om na mijn laatst geposte bericht.. (niet dat ik al aan het aftellen ben hoor ;) )

Eigenlijk zit er wel te weinig tijd tussen dit bericht en het vorige, maar voor sommige thuisblijvers is het leuk om wat vaker dan 1 of 2 keer per maand wat van me te horen. In 2 weken maak ik niet erg veel spannends mee, maar genoeg om zo nu en dan even iets over te schrijven.

Niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor zijn Priscila en ik naar een huisparty geweest (ja.., zoals in de films :) ) met een paar Amerikanen. Was erg grappig. Het feest werd in een gigantisch groot huis gegeven (voor nederlandse begrippen een kasteel) en ook zoals je in films ziet was het hele huis aan het eind van de avond compleet verwoest door minderjarige amerikaantjes die na 2 biertjes al dronken zijn. Priscila en ik hebben ons die avond dus ook maar verstandig bij de oudere jongeren gevoegd ;) (geloof wat je wil geloven) Het feest werd gehouden in Lake Forest en omdat dat ruim een uur rijden van onze huizen vandaan is, was er een jongen zo aardig om ons bij hem in zijn appartement te laten slapen die nacht. (wat er nog van die nacht over was) De volgende dag kregen we van hem een rondleiding door Lake Forest. Lake Forest is tot nu toe één van de mooiste plaatsjes die ik heb gezien. De huizen zijn megagroot (Het huis van Oprah Winfrey staat er ook, en hebben we gezien) en er is genoeg groen te bekennen. En zoals de naam al zegt, Lake Forest, ligt het aan het meer gelegen. Echt supermooi. Het regende die dag, en hoewel ik geen fan van regen ben paste het wel bij dit plaatsje, op de één of andere manier...

Afgelopen weekend ben ik met Amanda, één van mijn ondertussen hele goede vriendinnen, wezen rollerbladen in downtown. Vanaf het station zijn we helemaal naar Navi Pier ge-skate. We waren nog nooit aan het einde van de pier geweest, dus met het felle zonnetje op onze bolletjes besloten we eens actief te doen en naar het eind te skaten. Daar heb je echt een prachtig uitzicht. Een stukje skyline van Chicago en de vuurtoren! Wanneer je omhoog keek zag je honderden zeemeeuwen doelloos maar vrolijk rondvliegen, en doet het je even aan Nederland denken. Maar zodra je je hoofd iets naar rechts of naar links draait, en je de Amerikaanse vlag boven je hoofd ziet wapperen, keer je weer terug naar de realiteit. (die overigens niet al te slecht was die dag) :)
De dag daarna, zondag, zijn we samen nog even wezen shoppen in Chicago. Althans, het was weer eens een poging tot... Want we geven op zo'n 'shopdag' alleen maar geld uit aan lekker en ongezond eten. Die zondag was ook een erg ontspannen (kan even geen ander woord bedenken) dagje, totdat de hemel openbrak en het begon te stortregenen! Sta je dan, in Amanda's geval, met een witte broek aan en een zomertopje, zonder paraplu...en ik in mn zomeroutfitje ook zonder iets in mijn tas wat ik eventueel boven mijn hoofd zou kunnen houden tegen het water... ons optimistische gedrag was opeens verdwenen en door alle frustraties gaven we ons geliefde geld uit aan een taxi.. terug naar het station. We betaalden de taxibestuurder en gaven hem een tip (is noodzakelijk hier :s ) Amanda sprong uit de taxi en wilde gelijk naar een droog plekje rennen. Maar één van haar charmante voetjes weigerde mee te werken, en daardoor viel ze in een waterplas, midden op straat, met haar witte broek aan. Ik probeerde subtiel te lachen, maar de tranen stroomde over m'n wangen... (bij haar gelukkig ook)

De week is weer begonnen, maar als jullie denken dat een au pair de hele dag niets doet?.. dan hebben jullie het mis. In mijn volgende bericht zal ik mijn werkzaam- en bezigheden beschrijven, zodat jullie enig idee hebben hoe een 'normale' week voor mij eruit ziet.

Hugs and Kisses,
Do__ :D

  • 19 September 2006 - 08:25

    Mick Durlacher:

    Ha Dominique,
    Je kent mij niet, maar ik stuitte toevallig op deze site tijdens een 'rondje Google' naar wat mensen uit mijn vroegere vrienden-en kennissen-kring.
    Ik ken Yvonne van heel lang terug en zou het dan ook erg waarderen als jij haar mijn email adres zou willen geven, ze moet dan zelf maar zien of ze daar iets mee wil.....
    Alvast bedankt en nog veel plezier aan de overkant.
    Mick Durlacher,
    mickd@xs4all.nl

  • 19 September 2006 - 09:30

    Marieke!!!:

    Hej do'tje,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar aan de andere kant van de wereld! echt stoer joh;)
    maak er wat van. X mariek

  • 19 September 2006 - 13:16

    Do__:

    O ja, en groetjes aan sommige thuisblijvers:

    - Mams
    - Pap
    - Dik
    - Maurice
    - René (+ Kusjes ;) )
    - Evanita (+ Boks)
    - Jo en San
    - Prisca
    - Alle opa's en oma's en de rest van de familie..

    kus Do__

  • 20 September 2006 - 09:50

    Jelle:

    eey Do!
    Ik heb je kaartje gehad! echt leuk!
    Ik heb net je stukje gelezen op deze site en je vermaakt je prima volgens mij. Volgende keer idd maar ff een normale week beschrijven want volgens mij heb je alleen maar vrije tijd daar haha!
    Spreek je!
    gr,

    Jelle

  • 20 September 2006 - 13:50

    Evenizzle_:

    Groetjes terug van thuisblijver Evanita
    ;)

  • 20 September 2006 - 16:20

    Jo:

    ook groetjes terug van thuisblijver Jo!!! :D

  • 22 September 2006 - 20:00

    Reginaa:

    GRoetjes Regina..

    KUsss

  • 26 September 2006 - 21:09

    The Brucars:

    Beste en lieve Dominique,

    Ook wij willen een paar woorden op jouw site krassen. Bedankt voor de mooie kaart van Chicago die wij vandaag hebben ontvangen. Héél leuk voor ons om die van jou te krijgen. Wij lezen met stijgende belangstelling je avonturen en belevenissen daar in het verre Amerika. We zien er nu al naar uit als je een weekverslag doet van al je belevenissen en werkzaamheden. Ja,..we zien ook dat er al bijna 8000 ! fans van je zijn in het aantal pageviews. Nog ff en we gaan naar de 10000. Aan ons zal het niet liggen wat we klikken driftig aan of er nog nieuws is uit Chicago. Nee,...niet van Bonnie and Clyde maar wel van onze "Veense en Blomse Do" Leuk hé? Wel, beste en lieve Do, voor nu weer even genoeg. Wij luisteren of de e-mail bel weer gaat en klikken snel weer aan op je site. Wij stoppen met de allerbeste wensen voor jou en een klapzoen op je wangen van :

    All the Brucars.

  • 30 September 2006 - 08:14

    Annemarie:

    Hey Do,
    Nog een paar daagjes te gaan en dan hieper de piep hoera voor onszelf.
    En toch krijg jij het mooiste kado en jij weet wat. Kom dan mijn kusjes en taartjes wel bij jullie halen.Ik zie goofy morgen dan vieren wij mijn verjaring bij mister hans Dulfer. Alvast veel lol samen met G. en dat wordt een gezellige boel.

    Kusjes, a

  • 01 Oktober 2006 - 09:40

    The Brucars:

    Géén 8000 maar 8100 !! kijkbuisfans van Dominique.

    Herfstgroeten van :

    All the Brucars !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 42718

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: