Wat weetjes! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu Wat weetjes! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Dominique Mater - WaarBenJij.nu

Wat weetjes!

Door: Do__

Blijf op de hoogte en volg Dominique

12 Februari 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Het is nu maandagochtend. Een nieuwe week, nieuwe kansen!

Van het weekend heb ik niet veel gedaan. Aangezien ik nogal een koukleum ben had ik niet zoveel zin om uit te gaan in downtown Chicago. Eerst met de trein daarheen, dan nog een stukje met de taxi en vervolgens 20 dollar entree betalen! En eenmaal binnengekomen in een club betaal je voor een malibu-cola 10 dollar en voor een biertje 8! Op dit moment kan ik mijn geld wel voor andere dingen gebruiken. Zoals voor mijn tripje naar centraal Amerika, Guatemala!

Een vriend van mij verblijft daar momenteel voor zijn studie en vroeg me langs te komen. Aangezien ik nog geen invulling voor mijn spring break vakantie had en genoeg heb van de kou, besloot ik gelijk mijn ticket te boeken! (De impulsieve Do kwam weer tevoorschijn :D) Impulsief of niet! Ik heb er onwijs veel zin in. 23 maart vertrek ik richting Guatemala, maar heb eerst een tussenstop van 11 uur in Atlanta! En daar woont toevallig mijn vriendinnetje Denise! :) Dus overnacht bij haar! De volgende morgen moet ik weer op het vliegveld staan. En dan op naar de maya's, oerwouden, meren en goedkope hostelletjes! Ik verblijf daar ruim 7 dagen en ik houd mijn muggenstik gereed die week! Zullen we eens zien wie er wie aan gaat vallen. ;)

Gisteren, zondag, zijn Yvonne, de kids en ik naar het Adler Planetarium museum geweest in Chicago. Het was wel leuk! Zo leer ik op mijn oude dag ook weer wat bij over onze ruimte! Het was echt een leerzaam dagje. Zo heb ik bijvoorbeeld gehoord wat voor een geluid de zon maakt van binnen. Dat maak je toch niet elke dag mee! ;)

Op dit moment valt er weer sneeuw uit de lucht! Ik moet zeggen dat het niet meer zo extreem koud is buiten. Daarom waagde ik een poging naar buiten vanochtend om wat foto's te maken van de witte massa. Tegenover ons in de straat woont een man genaamd Henry. Deze man is 96 jaar oud, maar stond vanochtend sneeuw te ruimen. Terwijl ik foto's nam heb ik nog even een praatje met hem staan maken. Je moet wel hard schreeuwen, want anders verstaat hij je niet. Hij vertelde (schreeuwde) me dat hij het prachtig vond dat het weer sneeuwde, zo had hij wat te doen! :) Hij besloot dus ook de opritten van de buren maar 'schoon' te maken! Het is hier namelijk verplicht om de grond rond je huis valvrij te maken. Mocht er iemand op z'n snuitje vallen op de grond rond je huis, dan ben jij aansprakelijk! Again: This is America!

Misschien wat leuke weetjes:

* In de supermarkten pakken ze de boodschappen voor je in en vragen ze of je hulp nodig hebt met de boodschappen in je auto laden.
* Je mag, wanneer je naar rechts moet, door rood licht heen rijden.
* Je ziet (bijna) nergens fietsers.
* Tijdens het sporten hangen er diverse tv's zodat je je niet hoeft te vervelen tijdens het sporten :s.
* In de auto waar ik in rijd gaat zo'n 70 dollar aan benzine in! (in een normale auto 35-40 dollar!)(al is de benzine over het algemeen wel goedkoper dan in Nederland)
* Je hebt hier een apotheek, ATM (bank), koffie-drive thru.

Woensdag, Valentijn! Dikke kus voor iedereen waar ik wat om geef ;)

Liefs,
Do

  • 12 Februari 2007 - 15:28

    Anouk:

    Wauw, ziet er wel super mooi uit dat witte landschap... Is het nog gelukt met de sneeuwpop?;)

  • 12 Februari 2007 - 15:32

    Jorien:

    Op oma's verjaardag ben ik meer te weten gekomen over je verblijf in Amerika van je moeder en van Dick, hartstikke leuk. Ik heb besloten me aan te melden voor het direct ontvangen van je berichten....en je ziet het, ik ben de eerste;)

    Hele fijne week!

    xx Jorien

  • 12 Februari 2007 - 15:32

    Do__:

    De sneeuwpop? uh.. Ja-ha... ;) nee dus...

    x

  • 12 Februari 2007 - 15:33

    @ Jorien:

    haha..2e helaas.. ;)

    xxxx

  • 12 Februari 2007 - 19:17

    Denise:

    Hier schijnt het zonnetje en is het iets van 18 graden celcius! Oh en nog een leuk weetje... die amerikanen zijn oh zijn bang om besmet te raken met bacterien ofzo.. echt panisch gewoon. Zelfs in de supermarkt hangt spul om het handvat van je karretje te ontsmetten! ;-) naja, het zal wel..
    Nou Dootje.. bel je snel.. heb het drukkies vandaag..pff.. (lag er gister om 8 uur in, klokkie rond!
    KUS

  • 12 Februari 2007 - 20:14

    Lieke:

    He Do,

    net als jij ben ik helemaal vergeten te bellen!! Ben je komend weekend vrij? Ik ga zaterdagavond naar Braziliaans carnaval, wil je mee?

    Liefs Lieke

  • 12 Februari 2007 - 22:48

    Eva:

    Do doe het even zo, ticket is nu weer wel beschikbaar :S
    Weird hoor. Maarja.
    We zien morgen wel!
    Ik bel je om half 8 mijn tijd oke? Dan is het dus half 1 bij jou..:)
    Kga om 8uur sporten.
    kussies.

    Leuk verhaaltje trouwens weer! Zo kom je nog eens wat te weten ;)

  • 13 Februari 2007 - 03:17

    Lieke:

    He Do,

    ik weet nog niet waar, is nog duidelijk!! maar hou je op de hoogte.
    ja, ik heb hyves. het is eroniek.hyves.net

    ik bel je deze week!! Beloofd!!

    xxx
    Lieke

  • 13 Februari 2007 - 10:03

    Sophia:

    Hoi lieve dochter

    altijd weer leuk om jouw berichtjes te lezen ondanks het feit dat we regelmatig bellen.
    We hebben hier een dag sneeuw gehad vorige week en de volgende dag was alles al weer weg.Leuke foto's .Happy Valentijn en veel liefs van ons.

    DikkeXusjes van ons thuis.

  • 13 Februari 2007 - 20:36

    Sanne:

    hey Do! leuk man die sneeuw! je zal o.a. daardoor wel een super mooie omgeving hebben daar :) kus Sanne

  • 14 Februari 2007 - 19:22

    Lieke:

    He Do,

    ik heb de info voor het Braziliaans Carnaval door gestuur naar je. Laat maar ff weten wat je doet, oke?

    Bel je vanavond, beloofd!
    Lieke

  • 15 Februari 2007 - 14:43

    Michiel:

    nou, ik ben weer helemaal op de hoogte na al je verhalen gelezen te hebben. Zo te lezen vermaak je je daar nog wel.Anyway, anjoy your spare time!

    XX

  • 15 Februari 2007 - 16:52

    Vriend In Guatemala:

    Ik vroeg jou om langs te komen?

    Volgens mij smeekte je mij op blote knietjes voor toestemming om langs te mogen komen ;)

  • 03 Maart 2007 - 21:44

    Maurice:

    Hey Zusta van me:D
    Kom je nog is trug of hoe zit het mis je toch teveel hoor:$

    Vermaak je je nog een beetj?? Spreek je snel weer op msn

    Kus xXx je brotha (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Dominique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1898
Totaal aantal bezoekers 42652

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: